خبرهای داغ:
پژوهشگر دفاع مقدس: 

روشنگری هدف اصلی جهاد تبیین در دفاع مقدس است 

دامغان_ پژوهشگر و راوی دفاع مقدس با تأکید بر ضرورت جهاد تبیین در فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس گفت: بصیرت و روشنگری هدف اصلی جهاد تبیین در مسئله دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۴۶۰۱۰۵
|
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، اسماعیل زمانی استاد دانشگاه، پژوهشگر و راوی دفاع مقدس در برنامه آبروی محله افتخار کوچه که به مناسبت هفته دفاع در روستای حسن آباد شهرستان دامغان برگزار شد، اظهار کرد: الگوگیری از سبک زندگی شهدا یعنی یافتن بهترین مسیر و راه برای زندگی و نسل جوان ما با نگاه به روش زندگی شهدا می توانند راه درست را از نادرست تشخیص دهند.

راوی کشوری با تأکید بر ضرورت جهاد تبیین در دفاع مقدس گفت: بصیرت و روشنگری هدف اصلی جهاد تبیین در مسئله دفاع مقدس است و با توجه به اینکه فضای مجازی از زاویه‌ای دیگر به این مسئله می پردازد و واقعیت را بیان نمی کند باید در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت توجه و دقت بیشتری داشت.

وی با اشاره به تفاوت بین جنگ و دفاع گفت: جنگ یعنی داشتن ابزار و امکانات و متوسل شدن به زور و قدرت برای رسیدن به هدف و دفاع به معنی بروز صفت‌های پسندیده و والای یک انسان است.

زمانی در ادامه افزود: ایثار، اخلاص، شجاعت، شهامت و در آخر شهادت از صفت‌های والای همه شهدا بود که قدم در مسیر جهاد و شهادت نهادند.

پژوهشگر دفاع مقدس خاطر نشان کرد: پایه‌های جریان دفاع مقدس بر آموزه‌های دینی، تربیت دینی اسلامی خانواده‌ها و پای فشردن و ایستادگی بر اصول و مبانی انقلاب است که با هر حرکت و حمله دشمن مردم این سرزمین متحدتر می شوند.

زمانی با اشاره به حرکت عظیم اربعین و زنده نگه داشتن نهضت حسینی گفت: ایستادن بر آرمان و ارزش‌های دین مبین اسلام نگاه حضرت سیدالشهداء را برای همه ما به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه آبروی محله افتخار کوچه در روستای حسن آباد شهرستان دامغان به همت قرارگاه محله مسجد محور روستا ویژه شهیدان علی اصغر سلطانی، احمد و محمدعلی قربعلی به مناسبت هفته دفاع با سخنرانی اسماعیل زمانی استاد دانشگاه، پژوهشگر و راوی کشوری، مدیحه سرایی جواد خسروی و با حضور سرهنگ دوم پاسدار سید روح‌الله تقوی فرمانده حوزه کویری فجر، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و بسیجیان برگزار شد.

در این برنامه از ١٣ ایثارگر و ٣ خانواده شهید روستا تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار